OMK

Keveset mozgunk. Általában ez a helyzet. És mivel mi keveset mozgunk, ezáltal a gyermekeink is keveset mozognak. Az ok egyszerű: régen a létfenntartáshoz elengedhetetlen volt a mozgás, hiszen a mindennapi élelem, fűtőanyag, víz előteremtése fizikai munkát jelentett. Ma azonban a bevásárlókocsiból autóba tesszük az árut, gombnyomásra működik a fűtés és csapból folyik a víz. A távolságok leküzdése sem jár fizikai megerőltetéssel. Szervezetünk azonban megbosszulja ezt, nem is érezzük jól magunkat a bőrünkben. Igyekszünk “mesterségesen” behozni a lemaradást és legalább egy részét lemozogni annak, amire az emberi test be van rendezve.
Gyermekeink egészsége a legfontosabb számunkra, ezért jó, ha idejében találunk megfelelő sportot nekik. De hogyan is fogjunk hozzá? Milyen szempontokat kell figyelembe vennünk, amikor elküldjük erre, vagy arra az edzésre?
Gyerekek sport közben
A gyermek alkata

A kicsi azt a sportot fogja tudni huzamosabban űzni, amiben sikerélménye lesz. És abban lesz sikerélménye, amire az alkata megfelelő. Itt a lelki alkatról is szó van. Hiába nőtt például jó hosszúra és dob pontosan, ha nem elég rámenős és merész, nem lesz belőle jó kosaras. Ha szeret futni, de ki nem állhatja az egyéni versenyzést, nem lesz jó atléta. Ma már szakemberek meg tudják mondani bizonyos gyermekről, hogy testi adottságai alapján tornásznak, vízipólósnak, vagy focistának javasolják-e. De hogy mi illik a csemetéhez igazán, azt a szülőnél senki nem tudhatja jobban.
Ha esetleg gyermekünk sérüléssel született, de sportolni vágyik, nehéz dolgunk lesz, de akkor se adjuk fel! Keressünk olyan helyet, ahol foglalkoznak parasportolókkal! Kérjünk tanácsot gyógytornásztól, gyógytestnevelőtől. A legtöbb sérüléssel lehet úszni, nem véletlenül ez a parasportolók egyik leggyakrabban választott edzésmódja.

Az edzés helye és az edző személye

Jó, ha helyben, vagy a közelben találunk edzést a gyermeknek. Az hosszú utazás nagyon megterheli a családot és sokba is kerül. A távolság miatt nehezebben illeszkedik be a gyerek, a barátai másik iskolába járnak, máshol edzenek. Próbáljunk kompromisszumot kötni, vagy ha mégis utaznunk kell, keressünk olyan szülőt, akivel felváltva hordhatjuk a gyerekeket.

Az edző személye lehet nagyon lelkesítő, de néha romboló hatással is gyermekünkre. Nehéz mérlegre tenni, és egyik irányban sem jó a túlzás. Kell, hogy a gyermek magát a sportot is szeresse, ne csak az edző kedvéért tegyen erőfeszítést. Viszont egy mogorva tanerő nem tántoríthat el senkit attól a mozgásformától, amiben igazán tehetséges.

Az anyagiak

Ne kezdjünk bele olyan sportba, amit később nem fogunk tudni finanszírozni. Vannak sportok, amikhez nem kell sok eszköz és a felszerelés sem drága. Van viszont olyan, amit nem mindenki engedhet meg magának. Megfelelő sportruházat mindenhova kell, de nem ez jelenti a költségek legnagyobb felét. Természetesen a gyermek hamar kinövi a legszuperebb focicipőt is, válasszunk olyan modellt, amit újra és újra biztosítani tudunk neki. Az egyesületi díjak általában nem vészesek, de egy-egy tábor már kiürítheti a családi tartalékokat. Minden esetben tájékozódjunk előre a költségekről!

Egészség / Sport gyermek cipő / gyermek sport / sportcipő / sportfelszerelés /

Comments

Be the first to write a comment.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.